Dihalne tehnike oz. vaje so eden od najučinkovitejših načinov sproščanja in so primerne za vse ljudi vseh starosti. Gre za naraven proces sprostitve telesa in uma z uporabo njegove fiziološke potrebe po kisiku.

FUNKCIJA DIHANJA

Primarna funkcija DIHANJA je, da ohranja naše telo preskrbljeno s kisikom in odnaša ogljikov dioksid iz njega. Zato, če z dihanjem prekinemo za nekaj časa, nastopi smrt.

Sekundarna funkcija dihanja pa je, da nas z našo energijo povezuje.

Dihanja se zavemo šele  kadar nismo v »normalnem« stanju, kot na primer:

- ko smo vznemirjeni,

- kadar občutimo strah,

- ko smo v stresu ali jezni,

- ko smo zelo zaljubljeni,

- med telesno aktivnostjo,

- kadar moramo globoko zajeti sapo.

Pomembno je, da se zavedamo, da veliko takšnih vznemirjenosti lahko preprečimo z umirjenim dihanjem oz. tehnikami dihanja, ki nas telesno in umsko umirijo.
 

Pomembno je, da se zavedamo, da veliko takšnih vznemirjenosti lahko preprečimo z umirjenim dihanjem oz. tehnikami dihanja, ki nas telesno in umsko umirijo.

ANTISTRESNI VPLIV DIHANJA NA NAŠE TELO

S spremembo našega dihanja, se spremeni  tudi naše gibanje, naša zavest, čustvovanje in mišljenje. Prav tako pa tudi vsaka sprememba našega gibanja, čustvovanja in mišljenja povzroči tudi spremembo v našem dihanju. Torej je dihanja in njegovo spreminjanje glede na ostale telesne in umske dejavnike močno soodvisno od tega kaj človek v danem trenutku razmišlja ali dela. Iz tega izhaja, da prav tako, kadar smo v stresu, lahko naše telo in um umirimo s tehnkami dihanja.

Zahodnjaki pripisujemo večji pomen vdihu, medtem ko pri jogi pripisujejo to izdihu.

Dejstvo, da dihanje ni zgolj telesna funkcija, so vedeli že v antičnih kulturah, kot na primer v Grčiji, Egiptu in na Daljnem vzhodu. Pripisovali so mu »enotnost telesa, duše in duha«, kar je vplivalo na življenjsko moč in duhovno zrelost.

Zahodni svet večkrat dvomi v moč dihanja, saj vse racionalizira, medtem ko druge kulture verjamejo vanj.

Kultura zahodnjakov se vedno bolj približuje celovitemu pogledu na človeka. Znanstveniki odkrivajo, da en organ nima samo ene funkcije.

Tako kot dihanje omogoča da živimo, lahko tudi kdaj povzroči, da smo v »posebnem stanju«.

FREKVENCE *(vdihov v eni minuti) in NAČINI DIHANJA

­

NORMALNO DIHANJE(evpneja)

­40­-44 pri novorojenčku

­25-­30 pri malem otroku

­16­-18 pri odraslem človeku

POSPEŠENO DIHANJE(tahipnejja)

povečana potreba po kisiku

­

OTEŽENO DIHANJE(dispneja)

­občutek tesnobe in tiščanje v prsih

PRENEHANJE DIHANJA(apneja)

­ohromitev centra za dihanje

3 VRSTE DIHANJA

- Zgornje ali ključnično dihanje je najbolj značilno dihanje evropejskih žensk. Razlog se skriva v tem, da ženske nosijo pretesna oblačila in s tem preprečujejo razteg trebuha, zastavljajo kroženje krvi in limfe ter delovanje organov. Pri takšnem dihanju uporabljamo samo zgornji del pljuč, torej najmanjši del pljuč in se dvigujejo ramena, rebra in ključnica. S takšnim dihanjem dobimo najmanj zraka, saj se prepona dvigne in se pljuča ne morejo razširiti.

- Srednje ali medrebrno dihanje je najbolj pogosto pri ljudeh, kateri so večino svojega življenja na nogah. To dihanje je le nekoliko boljše od zgornjega. Pri tem dihanju se že uporablja malo trebuha in se polni tudi srednji del pljuč. Tako dihanje se pogosto uporablja v prostorih s slabim zrakom, kot so na primer lokali, kina, gledališča ali preprosto sobe z zaprtimi okni.

Vsi, ki so se v otroštvu učili katerega od pihalnih inštrumentov so morali usvojiti tudi dihanje s prepono, ki ga potem obvladajo celo življenje.

 

- Dihanje s prepono ali trebušno ali spodnje dihanje je najbolj značilno za ljudi, ko ležijo  ali počivajo. Je najboljši izmed zgoraj omenjenih dihanj, ampak je le del popolnega dihanja. To dihanje je najbolj priporočajo  ameriški in evropski zdravniki. To dihanje je bolj pogosto pri moških saj ne nosijo oprijetih oblačil, tako kot ženske.

Vsa ta dihanja skupaj sestavljajo:

Popolno jogijsko dihanje, katerega prednosti  so:

  • Telo postane močno in zdravo,
  •  Odvečna maščoba izgine,
  •  Obraz se razjasni,
  • Oči se svetijo in iz nas veje poseben čar,
  •  Glas postane nežen in ubran
  •  Prebavljamo z lahkoto,
  •  Vse telo se očisti,
  • Z lahkoto se skoncentriramo.

ANTISTRESNE DIHALNE VAJE ZA POPOLNO DIHANJE

Stalna vadba oz. izvajanje dihalnih tehnik nas globoko umiri, prebudi in pripelje do do sreče in moči. Takšno dihanje ima samo dobre lastnosti in nič slabih. Ampak kljub temu ne smemo pretiravati ali vaditi brez sistema, saj v takem primeru lahko to postane nevarno za nas.

Za brezplačen prejem pdf priročnika MCT antistresnih dihalnih vaj, za popolno  dihanje, katerega blagodejni in antistresni učinki so:

- povečanje notranjega miru ter harmonije telesa, uma in duha,

- zmanjšanje stresa ter telesne napetosti in

- dvig energije

vpišite svoje podatke spodaj.